BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 17 April 2012

zaman sekolah rendah saya.



zaman sekolah rendah. 
segalanya bahagia. 
tade masalah ape ape.
tade nak pecah kepale pikir. 
semuanya bagai syurga. 

aku rindu korg.
aku rindu sahabat sahabat aku yang dulu.
rindu nak lepak, nak bersembang pasal hidup.
apa yang dah jadi kat korang.
apa yang korang dah buat selama aku tade.
aku nak dudok dan catchup semua story kita.
dari dulu sampai sekarang.

aku ingat lagi.
kita pernah meniru masa ujian bahasa arab.
masing masing tanak mengaku.
kita kena rotan. 

aku rindu.
dulu bahasa arab aku dapat markah kosong.
ko bagi aku pinjam paper kau. 
tunjuk kat mak ayah aku.
tapi kantoi jugak.
bodohnye la kite tak tukar nama.

aku rindu.
kau datang rumah aku naik basikal.
kite jalan jalan.
bsiar siar konon nya.
sampai la anjing kejar.
sesak nafas bila berhenti.
kau kayuh laju sangat.
tinggalkan aku.

aku rindu.
jalan kaki balik sekolah.
kau teman aku sampai rumah.
baru kau balik.
panas terik.
peluh menitik.
tapi kita peduli apa.
kita nak sembang.
semuanya tak apa.
demi kau dan aku.

aku rindu.
pagi pagi pegi sekolah.
jumpa kau.
macam setahun tak jumpa.
happy sangat.
bila kelas mula.
kita timbun buku tinggi tinggi.
tidur.

aku ingat lagi.
kte kne denda kat luar.
sebab kau dan aku gaduh.
sebab berebutkan pemadam.
yang kononnya cool masa dulu.

aku rindu.
zaman tu.
tade ape yang kte kene pikir.
kecuali sekolah, dan kawan kawan.
tade masalah.
aku hanya ade korang masa tu.
rahsia kita, kita je tau.

aku rindu.
sumpah aku rindu.

0 comments: